07 May 2009

7 Mei 2009@Perak


Hari ini merupakan hari yang tergelap dan tidak akan dilupa oleh semua rakyat Malaysia. Saya telah diberkas oleh polis pagi ini. Alasan polis ialah kerana saya berbaju hitam. 

Selain itu, beberapa ADUN, pemimpin turut diberkas. Kita ditempatkan di Dewan Kem FRU Perak dan kita tidak dibenarkan keluar dari dewan tersebut oleh pihak polis dan juga FRU.

Saya dan YB Ng dilepaskan lebih kurang 3.30pm. Manakala Sdr Lee Kong Hing dilepaskan pada pukul 6pm.

YAB Lim Guan Eng telah turun ke Perak untuk memberi semangat kepada kita, agar kita dapat menuruskan perjuangan untuk kebaikan dan kemanfaatan Rakyat Malaysia.

Sudah tiba masa kita semua rakyat Malaysia bangun untuk menentang kezaliman BN yang sering mengguna kekuatan polis untuk mempertahankan kuasa mereka.

Sebagai rakyat, kita berhak berkumpul secara aman. Kita juga bertanggungjawab untuk mempertahankan sistem demokrasi di negera kita yang tercinta.

Tahniah kepada semua Pakatan Rakyat Perak kerana telah mempertahankan kuasa yang diamanahkan oleh rakyat Perak. Tidak lupa, tahniah kepada penyokong-penyokong Pakatan Rakyat yang menunjukkan sokongan padu kepada Pakatan Rakyat pada hari ini.